donderdag 4 september 2014

Maryse


Vandaag, net als de hele week, is het een slechte dag. De nacht is Maryse wel goed doorgekomen, maar ze is moe en uitgeput zegt ze. Om 10 uur wilde ze weer graag gaan slapen. Maryse heeft erg pijn achter haar ogen. Ik heb de oncoloog  gebeld. Hij vertelde dat het niet haar ogen zijn, maar dat het hoofdpijn is, wat veroorzaakt wordt door de druk van de tumor aan de voorkant.

Ik mag haar (weer) morfine geven, twee maal per dag smelttabletten. Als dit niet helpt, terugbellen. 

Maryse is altijd al een lekkerbek geweest en lust eigenlijk bijna alles. Dat is nog steeds te merken gelukkig. Als ze zich tussendoor redelijk voelt, komt er direct een bestelling. Omdat veel eten voor haar moeilijk weg te kauwen is, bestelde ze om 7.45 uur een bekertje slagroom……Nou zijn dit inmiddels tijden dat het mij niet meer uitmaakt wat ze wil eten, maar ik houd uiteraard wel de vitaminen in de gaten. Ik ging akkoord.

Ik vroeg nog wel of ze het zeker wist, want "het is een beetje vroeg, misschien word je misselijk".

Ze wist het zeker en mmmmm hoorde ik "dat is lekker". 

 Lieve groet,

Suzanne
 
 

4 september 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten