zaterdag 13 september 2014

Maryse

Elke ochtend, middag of avond hopen we dat Maryse na het slapen wakker wordt en weer beter gaat praten of gewoon weer opstaat. We hadden gehoopt dat ik wat beter nieuws had om te melden op het blog. Helaas is dat niet zo. Maryse kan ook vandaag weinig. Ik heb er een danoontje ingekregen en een half flesje yakult. (maar dat smaakte haar wel).

Drinken ging gisteren nog wel aardig, maar vandaag is dat weer lastig. Ik moet dan ook niet doorgaan en haar iets van vla/yoghurt geven. Door het verslikken komt het dan in de luchtpijp wat weer een longontsteking kan veroorzaken.

Gisteren is de huisarts weer geweest, ook zij vindt het zorgelijk. Maryse is eigenlijk aan 'zet'.

Van het bed naar de traplift of van de traplift naar de woonkamer schuifelen lukt niet meer samen. Ze heeft geen kracht meer om mee te helpen. Via de rolstoel gaat het wel.

Het is zwaar om te zien hoe Maryse met de dag minder wordt. Gisteren waren er twee meisjes van school met een heel cadeaupakket van de klas. Dat hadden ze voor Maryse gemaakt. Super leuk en lief. Vandaag gaan we verder met uitpakken, want ook dat was gisteren te vermoeiend.

Maryse kan veel aangeven/aanwijzen, dat is prettig. Ik begrijp ook direct wat zij bedoelt met weinig of geen woorden. Maryse is gelukkig ook heel rustig en op dit moment heeft ze ook geen pijn.

Lieve groet,

Suzanne

13 september 2014


13 september 2014


2 opmerkingen:

  1. Lieve Hans Suzanne en Maryse, ik ben in gedachten bij jullie. Liefs, Petra Akkerhuis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Suzanne, van je zus heb ik je blog gekregen. Wat zijn dit moeilijke tijden voor jullie en jouw familie. Ik wil je laten weten dat ik met jullie meeleef. Veel liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen